Ce cred românii despre ouăle cu cifra 3

Un studiu recent derulat de iSense Solutions pentru F.R.E.E. dezvăluie o discrepanță majoră între dorința românilor pentru bunăstare animală și nivelul de informare, subliniind o oportunitate clară pentru schimbare.

Este o realitate faptul că sensibilitatea opiniei publice crește față de cruzimile la care sunt supuse animalele în industria alimentară, iar cuștile reprezintă un mod extrem de brutal de a forța păsările să trăiască fără a putea să își manifeste comportamentele naturale. Autoritățile din tot mai multe țări iau măsuri, însă din păcate, nu putem spune același lucru și despre țara noastră.


Descoperirea Cheie: Românii sunt dispuși să plătească pentru bunăstare

Studiul spune că aproape 9 din 10 români ar fi dispuși să plătească suplimentar pentru ouă ce provin de la găini crescute la sol, în loc să plătească mai puțin pentru ouă de la găini ținute în cuști.

88%

Dintre români ar plăti mai mult pentru ouă provenite din sisteme alternative cuștilor.

45%

ar plăti cu 1-2 lei în plus

28%

ar plăti cu 3-5 lei în plus

22%

ar plăti cu 5+ lei în plus

Suma medie suplimentară pe care românii ar fi dispuși să o plătească pentru cantitatea obișnuită de ouă ar fi de 3.97 lei.

Grafic care arată că 88% dintre români sunt dispuși să plătească mai mult pentru ouă din surse etice.

Atitudinea față de autorități, magazine și cruzime

De asemenea, studiul a relevat o atitudine critică a publicului față de status quo:

  • 76% consideră că autoritățile statului nu sunt destul de implicate în modul de creștere a animalelor.
  • 55% consideră că sistemele de baterii sunt o modalitate crudă de creștere a găinilor.
  • 53% spun că sistemele de baterii ar trebui interzise.
  • 48% consideră că magazinele ar trebui să oprească comercializarea ouălor cu această proveniență.

Provocarea: Lipsa de informare

Pe de altă parte, studiul ne arată și că doar 3 din 10 români cunosc semnificația codurilor (0, 1, 2, 3) de pe ouă.

31%

Doar 3 din 10 români cunosc semnificația codurilor de pe ouă.

Procentul este mai mare în București (44%) și în rândul persoanelor cu venituri mari (37%), dar rămâne scăzut la nivel național.

Acest procent ne arată că mulți români încă achiziționează ouă necunoscând sursa acestora, implementarea unui sistem de etichetare mai strict fiind absolut necesară.

Grafic care arată că doar 31% dintre români cunosc semnificația codurilor de pe ouă.

Metodologie: Studiul a fost efectuat la nivel național pe un eșantion de persoane cu vârsta între 18 și 65 ani, care au cumpărat ouă din magazine. Respondenții au fost contactați telefonic de iSense Solutions.

Concluzie: Un mandat clar pentru schimbare

Rezultatele acestui studiu ne demonstrează că subiectul bunăstării animalelor devine din ce în ce mai important. Deoarece F.R.E.E. lucrează la un proiect legislativ care să interzică sistemele de creștere a găinilor în cuști, iar suportul publicului este unul dintre argumentele cheie, aceste cifre sunt îmbucurătoare și ne arată că în România există un interes crescut.

Susține-ne și tu prin semnarea petiției și distribuirea postărilor noastre pe social media pentru ca aceste informații să ajungă la cât mai multe persoane.

Semnează Petiția Acum!