Cât de deschise sunt firmele din România la trendul global cage-free?

Cât de deschise sunt firmele din România la trendul global cage-free?

Încă din 2019, prin proiectul România Fără Cuști, asociația FREE colaborează cu firme de toate dimensiunile din sectorul alimentar pentru a ridica standardele ce privesc vânzarea și folosirea ouălor în coajă, sub formă lichidă ori praf.

Ouăle marcate cu cifra 3 provin de la găini ținute în cuști, unde spațiul alocat fiecăreia este similar dimensiunii unei foi A4. De asemenea, găinile nu au acces la lumină naturală sau la aer curat, motiv pentru care sunt predispuse la numeroase probleme de sănătate. 

Fiind tot mai cunoscute aceste detalii, din ce în ce mai puțini consumatori aleg să nu mai cumpere aceste tipuri de ouă, numărul angajamentelor cage-free (de renunțare la ouăle marcate cu cifra 3 și folosirea alternativelor din sisteme fără cuști) este în rapidă creștere, context ce a dus și la decizia Comisiei Europene de a interzice aceste tipuri de sisteme, în fermele de animale de pe teritoriul UE, până în 2027.

Cage-free este noul standard în ceea ce privește aprovizionarea cu ouă pentru vânzare sau producție, adoptat de mii de companii de pe tot globul.

De-a lungul ultimilor 3 ani, pe lângă numeroase alte activități, membrii asociației FREE au inițiat dialoguri cu diverse firme pentru publicarea unui astfel de angajament. Bineînțeles, unele dintre ele au privit cu mai mult interes decât altele această oportunitate, aspect detaliat în raportul de mai jos. 

Acesta conține discuțiile care au ajuns la o finalitate (angajament ori lipsă clară de interes), nu și detalii privind companiile care nu au fost deloc contactate. O parte dintre firmele mari care au publice aceste angajamente nu au intrat în contact cu FREE, proiectul România Fără Cuști nefiind lansat la acel moment ori nefiind necesară intervenția. Acesta este motivul pentru care ele nu sunt decât amintite în raport.

Așadar, prin intermediul acestui raport, Asociația FREE își propune să evidențieze nivelul prezent de interes al companiilor alimentare din România de a vinde produse de o calitate mai bună, lucru care este în strânsă legătură cu bunăstarea animalelor și protecția mediului.

Împreună putem alege practici tot mai bune pentru animale! Asta înseamnă ca și companiile să aibă poziții publice față de această problemă și să-și seteze obiective de renunțare la aprovizionarea cu aceste tipuri de ouă, schimbând puternic piața.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *