Din ce în ce mai mulți români blamează sistemele industriale cu baterii

Din ce în ce mai mulți români blamează sistemele industriale cu baterii

Un sondaj de opinie ce privește bunăstarea găinilor crescute pentru ouă în fermele românești a strâns câteva mii de răspunsuri ce pot îi pot pune pe gânduri pe actorii implicați în producția și comercializarea ouălor marcate cu codul 3, de la găini ținute în cuști.

Sondajul, menit să crească conștientizarea condițiilor în care sunt ținute găinile din sistemele industriale cu baterii, a strâns de la marea majoritate a respondenților opinii contra acestor sisteme.

În ceea ce privește latura etică, ce implică tratamentul păsărilor din industria ouălor, românii au bifat în procente de 70-90% răspunsuri care indică atât interesul lor față de cum sunt crescute găinile, dar și faptul că nu sunt de acord cu sistemele cu baterii, precum și comercializarea acestor ouă de către marile lanțuri de magazine. 

Calitatea ouălor reprezintă un alt factor decisiv în achiziționarea și consumul acestora, astfel că majoritatea participanților consideră că gustul produselor este mai puțin bun dacă găinile sunt ținute în cuști.

Tot în procente de 70-90% respondenții au declarat că sunt dispuși să plătească un preț mai mare pentru ouă de la găini crescute în sisteme alternative cuștilor, dar și că magazinele  și supermarketurile nu ar trebui să ofere produse care implică cruzime față de animale. Aceștia și-au exprimat acordul cu privire la interzicerea sistemelor cu baterii. De asemenea, răspunsurile au indicat faptul că oamenii doresc ca autoritățile să încurajeze și să sprijine producătorii să adopte practici de bunăstare a animalelor, reducând, astfel, suferința animalelor.

La întrebarea despre sursa din care consumatorii procură ouă, răspunsurile au fost majoritar de la rude, urmate de rafturile magazinelor (ordinea mai exactă a preferințelor fiind: Lidl, Kaufland, Carrefour, Mega Image, Auchan, Profi, Penny, Cora,Selgros și Metro). În final, cei mai puțini dintre românii care au participat la sondaj frecventează piața, magazinele de cartier sau nu cumpără ouă deloc. Când vine vorba despre tipurile de ouă pe care le achiziționează, participanții au bifat majoritar variantele de ouă cod 0, 1 și 2, din sisteme alternative. 

Câteva date demografice se pot vedea în următoarele imagini:

Asociația F.R.E.E. desfășoară campanii de informare în ceea ce privește bunăstarea găinilor ouătoare din sistemele industriale românești și colaborează cu firme alimentare pentru implementarea de politici de renunțare treptată la folosirea și comercializarea ouălor cu cifra 3, ce provin din sisteme cu baterii. Pentru a asigura transparență față de consumatori și iubitori de animale, organizația își rezervă dreptul de a prezenta publicului progresul proiectului în ceea ce privește schimbările individuale, opinia publică, dar și rezultatele dialogulrilor cu firmele alimentare, precum și cu autoritățile.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *