În toată luna noiembrie, principalele stații de metrou din București vor găzdui panouri care informează trecătorii despre suferința din spatele alegerilor lor alimentare.
(București, 5 noiembrie 2019)
Asociația F.R.E.E. a lansat o campanie pentru bunăstarea găinilor ouătoare crescute în cuști, ale căror ouă sunt marcate cu cifra 3. Această acțiune este o continuare a inițiativei organizației Animals International – Romania care, în februarie 2019 a publicat imagini din fermele de ouă din România și Polonia, stârnind indignarea consumatorilor. Campania F.R.E.E. se va derula în toată luna noiembrie, atât pe social media, cât și offline, prin reclame în principalele stații de metrou din București.
În România, 60% dintre găinile crescute în sistem industrial sunt ținute în cuști foarte mici, care, deși sunt aprobate din punct de vedere legal, nu le asigură condițiile de bază pentru bunăstarea lor. Lipsa de spațiu, a luminii naturale și a aerului curat le face să devină agresive și să se ciugulească unele pe altele. Pe lângă faptul că nu își pot întinde aripile, găinile suferă și din cauza podelei din grilaj metalic, care le taie pielea de pe tălpi. Unele dintre ele, epuizate și incapabile de a se mișca liber, sunt călcate în picioare, până la moarte, de către celelalte păsări.
În urma acțiunilor întreprinse până acum de ONG-uri pentru drepturile animalelor, un val de companii din întreaga lume, dintr-o varietate de industrii, încetează să se aprovizioneze cu ouă de la găini ținute în cuști. Printre ele se numără și Marriott International, Accor Hotels, InterContinental Hotels, Hilton Hotels, Best Western, Wyndham, Unilever, Nestlé, McDonald’s, Lidl, Aldi, Aramark, Sodexo, Mondelez, Compass Group, iar numărul lor crește cu fiecare zi.
La noi în țară, majoritatea retailerilor cunoscuți, precum Lidl, Penny, Kaufland, Selgros, Mega Image, Carrefour, și-au luat angajamentul conform căruia, până în 2025, sau mai devreme, vor opri furnizarea de ouă marcate cu cifra 3. Restaurante precum City Grill, Bistro La Noi, CUIB, Coolinart, dar și mișcarea Slow Food România, au arătat deschidere față de acest subiect, fiind preocupați de calitatea produselor oferite consumatorilor.
Conform unui sondaj realizat de iSense Solutions pentru Lidl, 82% dintre români preferă să consume ouă ecologice și free range, însă momentan, doar 4.1% dintre găini se află în ferme free-range, deci va fi nevoie de o tranziție mai îndelungată pentru ca românii să aibă acces la ouă românești care provin din condiții mai bune. Lider în Europa la acest capitol este Danemarca, cu fermele free-range și ecologice acoperind 39.1% din industria de ouă.
Cristina Cojocea, președinte F.R.E.E., declară: „Ne dorim ca prin aceste acțiuni să informăm populația cu privire la sistemul de exploatare cu baterii, să vorbim despre faptul că există sisteme alternative, iar, pentru ca acestea să fie implementate, e nevoie ca noi să nu fim indiferenți, ci să verificăm codul de pe ouă când mergem la cumpărături și să întrebăm de unde provin alimentele atunci când mâncăm în oraș. Sistemul de creștere «cage-free» a devenit noul standard global și nu vrem ca România să rămână în urmă.”
Românii sunt încurajați să semneze petiția de pe site-ul OuaOtravite.ro prin care solicită companiilor să nu mai folosească și să nu mai comercializeze ouă cu cifra 3.
Despre asociația Freedom and Respect for Every Earthling (F.R.E.E.)
Asociația Freedom and Respect for Every Earthling (F.R.E.E.) are ca scop promovarea drepturilor animalelor și protecției mediului înconjurător în România, cât și a unei alimentații sănătoase, care respectă animalele și natura. Organizația a fost înființată în anul 2017 și organizează frecvent evenimente de informare a publicului la nivel național.
Mai multe imagini din cadrul campaniei găsiți în acest link.
Pentru mai multe informații, vă rugăm să ne contactați la adresa de email: contact@freeanimals.ro