Ce cred românii despre ouăle cu cifra 3

Ce cred românii despre ouăle cu cifra 3

Este o realitate faptul că sensibilitatea opiniei publice crește față de cruzimile la care sunt supuse animalele în industria alimentară, iar cuștile reprezintă un mod extrem de brutal de a forța păsările să trăiască fără a putea să își manifeste comportamentele naturale nici măcar la un nivel minimal.

Autoritățile din tot mai multe țări au luat deja sau urmează să ia măsuri pentru a descuraja ori interzice utilizarea cuștilor. Din păcate, nu putem spune același lucru și despre țara noastră.

Un studiu recent derulat de iSense Solutions pentru F.R.E.E. spune că aproape 9 din 10 români ar fi dispuși să plătească suplimentar pentru ouă ce provin de la găini crescute la sol în loc să plătească mai puțin pentru ouă provenite de la găini ținute în cuști, astfel:

  • 45% dintre acești ar plăti cu 1-2 lei în plus;
  • 28% ar plăti cu 3-5 lei în plus;
  • 22% ar plăti cu 5 lei sau mai mult în plus.

Suma medie suplimentară pe care românii ar fi dispuși să o plătească pentru cantitatea obișnuită de ouă ar fi de 3.97 lei pentru ouă ce provin de la găini crescute la sol.

De asemenea, aproape 8 din 10 români (76%) consideră că autoritățile statului nu sunt destul de implicate în modul de creștere a animalelor, iar 55% consideră că sistemele de baterii sunt o modalitate crudă de creștere a găinilor. 

Studiul mai evidențiază că mai mult de jumătate dintre români (53%) spun că sistemele de baterii ar trebui interzise, iar 48% dintre români consideră că magazinele ar trebui să oprească comercializarea ouălor cu această proveniență.

Pe de altă parte, studiul ne arată și că doar 3 din 10 români cunosc semnificația codurilor (0, 1, 2, 3) ouălor. Persoanele din București sunt mai familiare cu semnificația acestor coduri decât totalul național (44% vs 31% total național), alături de persoanele cu venituri mari pe gospodărie (37%). Persoanele care se declară interesate de modul de creștere al găinilor cunosc semnificația codurilor ouălor în proporție de 37%.

Acest procent ne arată că mulți români încă achiziționează ouă necunoscând sursa acestora sau cum să verifice acest lucru pe cofraj, implementarea unui sistem de etichetare mai strict fiind absolut necesar pentru a ajuta consumatorii să cumpere în cunoștință de cauză.

Studiul a fost efectuat la nivel național, respondenții fiind persoane cu vârsta cuprinsă între 18 și 65 ani care au cumpărat cel puțin o dată ouă din magazine. Aceștia au fost contactați telefonic de către iSense Solutions.

Rezultatele acestui studiu ne demonstrează astfel că subiectul bunăstării animalelor devine din ce în ce mai important pentru români. Deoarece F.R.E.E. lucrează la un proiect legislativ care să interzică sistemele de creștere a găinilor în cuști, iar suportul publicului este unul dintre argumentele care pot ajuta legea de interzicere a cuștilor să fie aprobată, aceste cifre sunt îmbucurătoare deoarece ne demonstrează că în România există un interes crescut pentru modul de creștere a găinilor. 

Susține-ne și tu prin semnarea petiției și distribuirea postărilor noastre pe social media pentru ca aceste informații să ajungă la cât mai multe persoane.

Leave a Reply

Your email address will not be published.